Вы здесь

Як виготовляються литі легкосплавні диски

Як виготовляються легкосплавні диски (титани)

У комплектацію елітних автомобілів зазвичай входять колеса з легких сплавів, а не зі сталі, з пластиковими ковпачками. У минулі часи литі диски виготовлялися зі сплаву на основі магнію, в даний час на основі алюмінію, який міцніший.

Колеса з алюмінієвого сплаву не тільки виглядають краще стандартних, але і важать небагато. Тому на їх розкручування потрібно менше енергії, завдяки чому витрачається менше палива, а також підвищується ефективність прискорення і гальмування машини.

Виробництво починається з високоякісного сплаву, який на 97% складається з алюмінію. Злитки алюмінію нагріваються при температурі понад 700 градусів. Вони перетворюються в рідину через 25 хвилин. Розплавлений алюміній стікає в міксер, потім в сплав вводиться аргоновий газ, який видаляє весь водень. Це підвищує щільність алюмінію і на його затвердіння буде треба менше часу. Потім додається титан, магній та інші металеві елементи, що зміцнюють алюміній, а також флюс хімічна речовина, яка виводить оксид алюмінію на поверхню. Після видалення всіх сторонніх включень, і самого флюсу, рідкий алюміній готовий до відливання.

Злитки для литих дисків

Мал. 1. Злитки алюмінію, підготовленні для плавки

 

Мал. 2. Плавлення алюмінію

 

Форма колеса виготовлена з високоміцної сталі. Вона складається з трьох частин: верхньої частини, в якій буде відлита внутрішня поверхня колеса, бічній частині, з якої будуть виготовлені бічні поверхні, і нижньої самої хитромудрої частини, в якій відливається зовнішня сторона. На виготовлення форми йде від трьох до чотирьох тижнів.

Мал. 3. Форма

 

Комп'ютер регулює потік і температуру рідкого алюмінію, щоб уникнути появи дефектів в лиття. Машина для відливання наповнює форму знизу, методом лиття під тиском. Введення металу знизу, а не зверху, запобігає появі бульбашок повітря, через які з'являються дефекти.

Мал. 4. Наповнення форми

 

Перед литтям розплавлений метал проходить через фільтруючий шар з вогнестійкого керамічного матеріалу. На ньому і залишається оксид алюмінію. Відлитий алюміній твердне за 70 хвилин. Потім форма автоматично розкривається, вивільняючи відлите колесо, його на кілька хвилин занурюють у воду кімнатної температури колесо охолоджується.

Мал. 5. Охолодження колеса

Потім воно проходить комплексну термообробку, яка в цілому займає 12 годин. На початку, колесо нагрівається майже до 500 градусів. При такій температурі молекулярна структура змінюється, і міцність металу підвищується. Потім колесо гасять, його на півхвилини занурюють у воду, з температурою 80 градусів. Так фіксується отримана міцність металу. Потім колесо протягом 9 годин нагрівається до 180 градусів, щоб надати більшу міцність металу.

Автомобільний диск виходить з форми далеко не в ідеальному стані. Надлишки металу по краях необхідно сточити. Колесо поміщається на комп'ютеризований верстат, який ретельно обробляє краї, доводячи їх товщину до половини міліметра, як і зазначено в технічних кресленнях. Лицьова сторона - більш хитромудра частина колеса, обробляється вручну.

Мал. 6. Диск після лиття

 

Мал. 7. Зняття надлишкового металу

 

Форма готова, настав час перевірити колесо на герметичність. Внутрішній обід колеса закривається, і його занурюють у воду і накачують повітрям. Якщо з'являються бульбашки, значить, в металі точкові дефекти або тріщини. І значить, колесо не пройшло випробування. Якщо бульбашок немає, колесо відправляється на фарбування.

Спочатку наноситься ґрунтове покриття, потім пігментує шар, який може бути будь-якого кольору. Далі для захисту кольору і запобігання корозії наноситься прозорий шар.

Мал. 8. Покраска литих дисків

 

Одне з коліс тестується на якість і знос. Потім встановлюються декоративні ковпачки, що закривають центральний отвір. Зовнішній вигляд литих коліс також хороший, як і їх якість, поки при паркованні Ви не подряпаєте їх об бордюри. Якщо стаття Вам сподобалась, будемо раді Вашим відгукам!

Ви маєте можливість підібрати литі диски і на своє авто.

 

Мал. 9. Один з варіантів литих дисків, які можна купити у нас

 

У нас на сайті є великій вибір легкосплавних дисків практично на всі легкові авто та мінівени. Щоб підібрати і купити литі диски перейдіть за посиланням нижче.

 

 

 

Добавить отзыв

 

 

 

Реклама

 

 

Советы как подобрать автомобильные диски

Диски это необходимая часть вашего автомобиля. Многие автомобилисты имеют два комплекта дисков, для летней и для зимней резины. Так более удобно для перехода между сезонами. Поменять шины можно самому и сэкономить время на очередь в шиномонтаж. Выбирая диски, надо обратить внимание в первую очередь на технические данные. Например

6,5J 16 ET42 5*112 57,0.

Где 6,5  ширина обода диска в дюймах.

16 монтажный диаметр диска в дюймах (14",15",16").

ЕТ42 вылет диска в миллиметрах. Вылет это расстояние между плоскостью, которая проходит по плоскости крепления диска и плоскостью, которая делит диск пополам. Вылет может быть положительным, а так же отрицательным.

5*112 (PCD) количество крепежных отверстий 5, которые разбросаны по диаметру 112 мм.

57,0 (DIA) диаметр центрального отверстия под ступицу в мм. Далее надо обратить внимание на дизайн, так как красивые диски придадут вашему авто более современный вид. Дизайн дисков подбирается каждым автовладельцем индивидуально, так как одним больше нравятся многоспицевые, другим на 5 лучей или с полированной полкой и тп. 

Так же диски делятся на стальные (штамповка), литые (титаны), и кованые (ковка).

Подробнее>>