
У комплектацію елітних автомобілів зазвичай входять колеса з легких сплавів, а не зі сталі, з пластиковими ковпачками. У минулі часи литі диски виготовлялися зі сплаву на основі магнію, в даний час на основі алюмінію, який міцніший.
Колеса з алюмінієвого сплаву не тільки виглядають краще стандартних, але і важать небагато. Тому на їх розкручування потрібно менше енергії, завдяки чому витрачається менше палива, а також підвищується ефективність прискорення і гальмування машини.
Виробництво починається з високоякісного сплаву, який на 97% складається з алюмінію. Злитки алюмінію нагріваються при температурі понад 700 градусів. Вони перетворюються в рідину через 25 хвилин. Розплавлений алюміній стікає в міксер, потім в сплав вводиться аргоновий газ, який видаляє весь водень. Це підвищує щільність алюмінію і на його затвердіння буде треба менше часу. Потім додається титан, магній та інші металеві елементи, що зміцнюють алюміній, а також флюс хімічна речовина, яка виводить оксид алюмінію на поверхню. Після видалення всіх сторонніх включень, і самого флюсу, рідкий алюміній готовий до відливання.
Мал. 1. Злитки алюмінію, підготовленні для плавки
Мал. 2. Плавлення алюмінію
Форма колеса виготовлена з високоміцної сталі. Вона складається з трьох частин: верхньої частини, в якій буде відлита внутрішня поверхня колеса, бічній частині, з якої будуть виготовлені бічні поверхні, і нижньої самої хитромудрої частини, в якій відливається зовнішня сторона. На виготовлення форми йде від трьох до чотирьох тижнів.
Мал. 3. Форма
Комп'ютер регулює потік і температуру рідкого алюмінію, щоб уникнути появи дефектів в лиття. Машина для відливання наповнює форму знизу, методом лиття під тиском. Введення металу знизу, а не зверху, запобігає появі бульбашок повітря, через які з'являються дефекти.
Мал. 4. Наповнення форми
Перед литтям розплавлений метал проходить через фільтруючий шар з вогнестійкого керамічного матеріалу. На ньому і залишається оксид алюмінію. Відлитий алюміній твердне за 70 хвилин. Потім форма автоматично розкривається, вивільняючи відлите колесо, його на кілька хвилин занурюють у воду кімнатної температури колесо охолоджується.
Мал. 5. Охолодження колеса
Потім воно проходить комплексну термообробку, яка в цілому займає 12 годин. На початку, колесо нагрівається майже до 500 градусів. При такій температурі молекулярна структура змінюється, і міцність металу підвищується. Потім колесо гасять, його на півхвилини занурюють у воду, з температурою 80 градусів. Так фіксується отримана міцність металу. Потім колесо протягом 9 годин нагрівається до 180 градусів, щоб надати більшу міцність металу.
Автомобільний диск виходить з форми далеко не в ідеальному стані. Надлишки металу по краях необхідно сточити. Колесо поміщається на комп'ютеризований верстат, який ретельно обробляє краї, доводячи їх товщину до половини міліметра, як і зазначено в технічних кресленнях. Лицьова сторона - більш хитромудра частина колеса, обробляється вручну.
Мал. 6. Диск після лиття
Мал. 7. Зняття надлишкового металу
Форма готова, настав час перевірити колесо на герметичність. Внутрішній обід колеса закривається, і його занурюють у воду і накачують повітрям. Якщо з'являються бульбашки, значить, в металі точкові дефекти або тріщини. І значить, колесо не пройшло випробування. Якщо бульбашок немає, колесо відправляється на фарбування.
Спочатку наноситься ґрунтове покриття, потім пігментує шар, який може бути будь-якого кольору. Далі для захисту кольору і запобігання корозії наноситься прозорий шар.
Мал. 8. Покраска литих дисків
Одне з коліс тестується на якість і знос. Потім встановлюються декоративні ковпачки, що закривають центральний отвір. Зовнішній вигляд литих коліс також хороший, як і їх якість, поки при паркованні Ви не подряпаєте їх об бордюри. Якщо стаття Вам сподобалась, будемо раді Вашим відгукам!
Ви маєте можливість підібрати литі диски і на своє авто.
Мал. 9. Один з варіантів литих дисків, які можна купити у нас
У нас на сайті є великій вибір легкосплавних дисків практично на всі легкові авто та мінівени. Щоб підібрати і купити литі диски перейдіть за посиланням нижче.